Vikten av att ha en bra säng

Har nu sovit min andra natt i den nya sängen och kan bara konstatera, att det onda från rygg, höft och ben, inte enbart kommit ur förslitningar, artros och en skada, utan uppenbarligen också av att jag sovit i en gammal utlegad säng. Känner mig lätt korkad, som inte förstått förrän nu, hur viktig ens säng är.
 

För andra morgonen i rad nu, klev jag ur sängen och var rak, istället för sned, och mitt ben smärtar nästan inte alls.
Och inte en enda gång har jag vaknat under natten av att benet värkt -- något som tidigare varit en förfärlig sömnstörare.
 
Jag är förvisso lätt ledbruten och har träningsvärksliknande ont i axlar, skuldror och nacke, men det är, vad jag hört, helt normalt, då man börjar sova i en ny och bättre säng. Då ska nämligen alla ens stela krampande muskler börja slappna av och ligga i rätt läge under den långa nattvilan, och ledernas ligament töjs plötsligt inte längre ut i vrånglägen under nätterna. Den lätta ledbrutenheten och blåmärkeskänslan kommer alltså att ge med sig. Och jag har hur som helst, den flera tuuuusen gånger hellre, än min sneda, stela, värkande rygg och den krampande smärtan i benet och höften, för DET kringskär mig och förstör mitt liv o humör, DET orkar jag bara inte leva med.

Aldrig har jag trott eller vetat, att min säng är så avgörande för hur jag mår.
Nu vet jag bättre, och jag säger bara:
Se till att du har en riktigt bra säng!! Det kan göra sååå mycket större skillnad, än du tror!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0